Alexandra Opsahl studerte blokkfløyte med Peter Holtslag og Daniel Bruggen ved Royal Academy of Music i London. Mens hun var fortsatt student vant hun 2003 Moeck Solo Recorder Competition, Hilda Anderson Deane Award (2003) og Friends of the Royal Academy Early Music Prize (2001 og 2003). Hun studerte zinke med Bruce Dickey på Schola Cantorum i Basel og har siden jobbet både som blokkfløytist og zinke-spiller i Europe og Nord-Amerika. Hun har blant annet spilt med Orchestra of the Age…
Alexandra Opsahl studerte blokkfløyte med Peter Holtslag og Daniel Bruggen ved Royal Academy of Music i London. Mens hun var fortsatt student vant hun 2003 Moeck Solo Recorder Competition, Hilda Anderson Deane Award (2003) og Friends of the Royal Academy Early Music Prize (2001 og 2003). Hun studerte zinke med Bruce Dickey på Schola Cantorum i Basel og har siden jobbet både som blokkfløytist og zinke-spiller i Europe og Nord-Amerika. Hun har blant annet spilt med Orchestra of the Age of Enlightenment, Amsterdam Baroque Orchestra, Apollo’s Fire, American Bach Soloists, The Whole Noyse, the Green Mountain Project, Studio de Musique Ancienne de Montréal, Magnificat og Ars Lyrica Houston. Hun spilte i både Glyndebourne og Oslo Opera produksjoner av ‘L’Incoronazione di Poppea’. Alexandra spilte inn Vivaldi c-moll konserten med Barokkanerne på CD’en ‘Bellezza Crudel’. Alexandra er medlem av ‘Dark Horse Consort’ og kunstnerisk leder for Los Angeles tidlig-musikk gruppen ‘Tesserae’. Oktober 2013